BinGit FM

Search

Hulubalang

Sabtu, 4 Februari 2012

Takut laknat Allah lebih baik, daripada laknat manusia

Assalammualaikum dan apa khabar kepada anda semua yang sudi singgah di Blog Panglima, kali ini saya berkongsi sedikit mengenai keratan akbar yang menarik perhatian saya. Iaitu mengenai Negara jiran kita Brunei, satu sebab juga mengapa saya berkongsi mengenai Negara jiran kita ini. Kerana saya pernah tinggal di Negara tersebut untuk mencari rezeki dan bertemu keluarga disana yang terpisah  hanya dengan sempadan negara sahaja, 'seperti air dicincang tak akan putus' dah nama keluarga kan? hehehe...
 Ok kita teruskan dengan tajuk utama yang berkaitan tentang ini, apa yang saya tahu sedikit untuk dikongsi bersama anda semua. Negara Brunei Darussalam merupakan Negara yang mengamalkan dasar pemerintahan "Melayu Islam Beraja (MIB)" Segala urusan pentabiran Negara ini diurus sendiri oleh Sultan Hassanal Bolkiah Mu'izzadin Waddaulah, Beliau sendiri juga adalah Perdana Menteri dan dibantu oleh menteri yang dilantik beliau sendiri bukan pilihan rakyat.

 Memetik keratan akbar diatas mengenai "Brunei Lebih Takut Laknat Allah" saya mengambil sedikit apa yang dikata oleh Menteri Hal Ehwal Agama Brunei Zain Serudin iaitu 'yang paling kami takuti laknat Allah. laknatnya bukan pada mereka yang melakukan nya sahaja tetapi semua yang berada di negara ini' alangkah baik nya jika semua permimpin di negara islam bersikap sebegini tidak tunduk dengan perintah manusia yang hanya mahu merosak Agama Islam itu sendiri malah patuh dengan perintah Allah S.W.T . Semoga negara ini mendapat Rahmat dari Allah.
Sekian, Waallahulam.

2 comments:

  1. agak2 negara kita nak tak buat macam brunei buat??? mmmm....

    btw, BW sini dan folow kamu. feel free to visit mine :")

    BalasPadam
  2. Waallahulam... :) saya dah follow kamu... awak seorng penulis novel eh... semoga berjaya :)

    BalasPadam