BinGit FM

Search

Hulubalang

Sabtu, 4 Februari 2012

Kerana Rm500 nilai kemanusiaan hilang

Assalamualaikum n selamat pagi untuk korang yang belum tidur lagi pada waktu ni, kali ini saya takde nak kongsikan aktikel berat. Sebab hari ini takde idea nak cari bahan untuk blog ni kepala otak dah memikirkan benda lain hehehe... cuma kali ini saya nak lebih santai je. ok beberapa hari ini saya agak sibuk juga nak buat blog ni lebih menarik, selain buat blog ini saya keluar juga untuk mencari bahan atau ilham dan terdetik di fikiran saya kali ini hendak berkongsi isu semasa keadaan di tempat saya sendiri. 
 Sekarang ini isu terhangat diperkata ialah mengenai BR1M ( Bantuan Rakyat 1Malaysia) semua orang tahu kan perkara ini? jadi benda yang saya nak cerita kan kali ini tentang sikap sesetengah manusia bila mendapat bantuan kerajaan ini, mungkin ada sesetengah tempat ada berlaku perkara yang saya ingin cerita kan ini. Sikap yang saya maksud kan ialah hanya ingin mendapat wang yang berjumlah RM 500 segelintir manusia ini hilang sikap sopan dan kejujuran. Negara kita malaysia ini negara kaya dengan adat, budaya dan kaum yang berbeza, tetapi bila dilihat pada hari ini benda tu seakan pupus oleh segelintir sikap manusia yang mementingkan kebendaan dari nilai murni.
 Mereka hilang pertimbang sangup membantah arahan dari pihak berkuasa yang menjalankan tugas ditempah pengagihan Kupon,yang paling menyedih kan melihat mereka. Apabila membiarkan warga emas serta Oku ini seperti tidak diperduli sangup bersesak dengan warga seperti ini, dimana hilang nya rasa hormat dan timbang rasa mereka antara 1 sama lain. Hanya kerana RM500, kekadang saya pun tak paham bila melihat keadaan begini. yang menerima itu semua bukan budak kecil, semua dah matang dan boleh berfikir sendiri

 Jadi apa yang boleh saya katakan bila berlakunya hal sebegini kalau boleh tanam sifat sabar, sebab apa yang diberi oleh kerajaan dengan kita memang dapat cuma lambat atau cepat saja proses dia. Itu saja yang dapat saya nyatakan sebab saya nak tidur hehehe... mengantuk sudah.
Sekian, Waahualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan